joi, 23 februarie 2012

Colegii de grădiniţă

Alexandra, fata de securişti

Pe colega mea de grădiniţă Alexandra n-o prea aveam la inimă, şi pe bună dreptate. Faima rea şi-o dobândise fără să vrea, sădind în sufletul tovarăşilor de grădiniţă sâmburele verde al invidiei. Cu toţii râvneam sârguincios la sandvişurile ei cu salam de sibiu şi la bucăţelele de ciocolată albă nemaivăzută, din care ne dădea uneori să gustăm cu condescendenţă. Mare greşeală : pătrăţica albă de ciocolată pe care mi-a oferit-o într-o bună zi n-a făcut decât să mă înciudeze mai dihai pe binefăcătoarea mea cea privilegiată.
Părinţii mă consolau spunând cu dispreţ că e fată de securişti şi ăştia au de toate. Dar eu tot jinduiam după pelerina ei de ploaie galbenă cu Mickey Mouse, o splendoare...

Maşa, poliglota

Prietena mea cea mai bună de la grădiniţă se numea Maşa şi cred că a devenit primul meu model. Frau Ilse, educatoarea, a lăudat-o într-o zi în faţa grupei pentru că ştia deja trei limbi străine : rusa, de la tatăl ei, germana, de la grădiniţă, şi româna de peste tot. Tare-aş fi vrut să fiu şi eu în locul ei pe podium. De asemenea cu ea am făcut primele exerciţii spirituale. Ne rugam amândouă la Maica Domnului care ne răspundea înapoi în gând. La drept vorbind, mie Preacurata nu prea îmi răspundea, dar mă prefăceam că da, să nu mă fac de râs în faţa Maşei. Şi împăratul avea nişte minunate haine noi.

Vlad, Mihai şi cu mine, ménage à trois

Ah, grădiniţa... Prima dragoste, prima săgeată a lui Cupidon... Dar ce te faci când săgeata e bifurcată şi ai de ales între Vlad şi Mihai, unul blond şi altul brunet? Mai întâi, trebuie să ai o mamă care să-ţi dea idei, ursindu-ţi că se vor bate băieţii în săbii pentru tine când o să fii mare. Apoi, psihicul de trofeu astfel cultivat se rafinează cu ifose de gingăşie deprinse din filme romanţioase. Se obţine o fantezie cu cei doi prinţi Vlad şi Mihai luptând în război pentru domniţa care, copleşită de atâtea emoţii, leşină teatral în braţele unuia dintre  pretendenţi.

Dana Georgescu


Kindergarten mates

Alexandra makes her kindergarten mates envious of her rare possessions, provided by her parents working for the Securitate.
Maşa speaks several foreign languages and allegedly talks to Virgin Mary. She sets an example for her best mate.
Kindergarten boys become protagonists of a fantasy in which they fight for a damsel in distress.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu